Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur ne zaman? 13 Nisan Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur kaçta biter?
Erzincan , Erzurum, Eskişehir Sahur saati ne zaman ve 13 Nisan Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur kaçta biter soruları Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sıkça sorulmaya başlandı. Sahur vaktini bekleyen vatandaşların merakı için detayları masaya yatırdık. Pekala Erzincan, Erzurum, Eskişehir sahur ne zaman? 13 Nisan Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur kaçta biter?
SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?
Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesi kökten gelmekte olup, sahur (sehur, sahur) dini bir terim olarak sabaha karşı yenilen yemek anlamına gelmektedir. oruç Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının verdiği bilgiler dikkate alındığında oruç yasağının başlangıçta gece başlamasına rağmen bu sürenin sabaha kadar uzatıldığı Bakara suresinin 187. Sahura izin vermesi, bu âyet-i kerimede şöyle buyurulmaktadır: “Siyah iplik, sabahtan ayırt edilinceye kadar, beyaz iplik de sizin için ayırt edilir. “Yiyebildiğiniz kadar için” anlamına gelen ve sahura kalkıldığını gösteren kısım. oruçlunun sahur yemesinin mendub olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).
“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Müstehab kelimeler, fıkıh yöntemindeki geniş anlamlarıyla karşılaştırılmıştır.Bazı hadislerde belirtildiği gibi (İbn Mace, “?ıyâm”, 22), sahurun amacının bedene yiyecek sağlamak olduğu açık olmakla birlikte, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl gayesi Hz. .
Sahurun Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesâî, “?ıyâm”, 27; Tirmizi, “?avm”, 17) açıklanırken, bunun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağladığı bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın şükran anlamına geleceği ifade edilmektedir. bu nimet için Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın, namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadislerle çelişiyor gibi görünse de, muhtemelen genel manadan dolayı, konunun eserlerinde bunların uzlaştırılması vurgulanmamıştır. Birinci hadisin kabulü, ancak ikinci hadisin rivayetinde sorunlar vardır. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yorumundan (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, daha önceki ilahi dinlerde sahur yapılırken, ikinci hadisin Hz. İlahi dinlerdeki karar, orijinal şekliyle. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle sahurun faydalarını anlatırkenki niyeti bu yorumu desteklemektedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanma gücü sağlanırken, diğer yandan insanların dini zorlaştırma ve dinin gereklerini değiştirme çabaları, daha dindar olma çabasıyla engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu sözde Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerine dair bir işaret vardır. Bunların karşısında olmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manalarını uzlaştırmak için, Allah Resûlü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.
Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. İbn Ümmü Mektum’un kendi döneminde okuduğu sabah namazından önce ya da sahura kalkacakları oruca uyandırmak için okuduğu Bilal-i Habeş duasının sahur yemeğine sakıncası olmadığını bildiren hadis-i şerif Hz. (Buhari, “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18) sahura kalkmayı teşvik etmenin yanı sıra, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra uzun bir aradan (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”)”, 8; Müslim, “?ıyâm”, 47; Nesâî, “?ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri değerlendiren fakihler müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. sahuru son vaktine kadar bırakmak.Fakat bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, (olabilecek bazı durumların hükümleri için) yemek ve içmek mekruh olur. İMSAK;ORUÇ) Hukukçuların çoğuna göre -eğer oruç tutmamak için niyet yoksa- sahur yemeği oruca oruç yerine geçer; Şafii mezhebinde sahura kalkmak oruca niyet etmez. niyeti değiştir.
13 Nisan Erzincan, Erzurum, Eskişehir SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?